- HISTORIA MOJEJ RODZINY - konkurs plastyczny
- KUKIEŁKA Z KOLOROWEJ SKARPETY - konkurs plastyczny
- DŹWIĘCZNE NUTKI - Gminny Konkurs Piosenki Dziecięcej
- SŁOWA, SŁÓWKA, SŁÓWECZKA - I Gminny Konkurs Recytatorski dla Przedszkolaków
- JA I MOJA RODZINA - konkurs plastyczny
- KOŁA ZAINTERESOWAŃ
- Nominacja w plebiscycie
- PATRIOTYCZNE ŚPIEWANIE
- DYWAN INTERAKTYWNY
- MÓJ WYMARZONY MIŚ - konkurs plastyczny
- MÓJ PRZYJACIEL Z UKRAINY - konkurs plastyczny
- PREZENT DLA ŚW. MIKOŁAJA - konkurs plastyczny
DYWAN INTERAKTYWNY
W wyniku przeprowadzonej akcji ZAADOPTUJ PLUSZAKA (tu więcej o akcji) zostały zebrane fundusze na zakup interaktywnego dywanu, o którym od dawna marzą wszystkie przedszkolaki.
Zebrana kwota to:
1727,38 zł
Nasze marzenie o interaktywnym dywanie uwarunkowane jest pragnieniem posiadania wirtualnego systemu działającego w oparciu o komputer, czujniki wykrywające ruch oraz projektor. Chcemy wykorzystywać go w pracy z dziećmi, gdyż jest to bardzo atrakcyjna dla dzieci forma przekazu. Obraz wyświetlany ze specjalnie zaprojektowanego rzutnika tworzy „wirtualny, magiczny dywan”, na którym dzieci przeżywają wspaniałe przygody, począwszy od gier i zabaw ruchowych po edukację poznawczą ze wszystkich dziedzin wiedzy. Zabawa i nauka z jego wykorzystaniem rozwija u dzieci dużą motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, spostrzegawczość i szybkość reakcji. Dodatkowo dywan może pełnić funkcję odprężająco-relaksującą i doskonalić umiejętność wyrażania pozytywnych emocji. Uczy także zasad zdrowej rywalizacji. To narzędzie multimedialne posiada również pakiet rewalidacyjny, który można wykorzystać w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dziećmi z niepełnosprawnością ruchową. Wszystkie gry spełniają funkcję edukacyjną i rehabilitacyjną dla dzieci o różnym stopniu dysfunkcji. W porównaniu do tradycyjnych gier „magiczny” dywan ma bardziej wyraziste kolory, jednolite i jasne tła, zmniejszoną liczbę obiektów poruszających się na planszy, co powoduje, że gry są bardziej przystępne w odbiorze. Ponadto wszystkie elementy aktywne są większe, mają spowolnioną dynamikę gier. W aplikacjach rozróżniono dwa poziomy trudności do wyboru, zaś uczestnik zabawy otrzymuje wyraźną nagrodę po udanym wykonaniu zadania (aplauz). Jak można zauważyć, dzięki temu, dywan jest nie tylko ciekawą zabawką, ale przede wszystkim wszechstronną pomocą edukacyjną dla wszystkich dzieci.